HR stratégia kidolgozása az üzleti döntéshozókkal

A legtöbb HR vezető tisztában van azzal, hogy fontos is és szükséges is lenne olyan HR startégiát kidolgozni, amit a HR csapattal közösen és az üzlettel is egyeztetve dolgozna ki, de általában erre nem jut ideje a napi operatív munka mennyisége miatt. Jobb esetben van a cég vezetőségének olyan rendszeres elvonulása, ahol meghatározzák a vállalat üzleti stratégiáját, rosszabb esetben nincs ilyen. De ha van is vállalati stratégia, akkor sem biztos, hogy tudjuk, hogy hogyan és mikor a legjobb hozzáfogni a HR startégiának pl. egy multiban, hisz legtöbbször a „kintről kapott” utasítások miatt kicsi a mozgásterünk.

A HR az a kivételes terület, amihez mindenki érteni vél, hiszen nagyjából nincs olyan tevékenysége, aminek ne lenne közvetlen hatása a kollégákra és ezáltal az üzletre is. A legtöbb HR szervezet mégis nagyon messze van attól, amit stratégiai HR-nek hívunk.  Sokszor ezzel még tisztában is vagyunk, de nem érünk rá foglalkozni vele, hiszen ellep minket a munka – azaz az adminisztráció, meg a megbeszélések tömege. Mégis kinek van ideje tanfolyamokra járni, hogy megtanuljuk az összes stratégia készítésről szóló elméletet, meg az ahhoz használt színes-masnival is feldiszített bonyolult kitöltendő formátumot, hogy mire a végére érünk, addigra kiderüljön, hogy pont nekünk nem jók illetve már el is avultak? Így aztán inkább „megguglizzuk” és készítünk valamit otthon egy nyugodt és csendes hétvégén, amit oda lehet adni a főnöknek, ami csili-vili mutatós és hemzseg az aktuálisan használt szakzsargontól, amit csak a benfentesek értenek, viszont nem nagyon igér meg semmit, így nagyot nem bukhatunk vele… és amire aztán soha senki nem kérdez vissza, hogy hogyan is halad a bevezetése. A feladatot kipipáltuk és már mehetünk is vissza a napi operatív problémák megoldásához….ismerős ugye?

Azoknak a HR vezetőknek és HR szakembereknek ajánljuk ezt a képzést, akik tisztában vannak azzal, hogy a HR válaszút előtt áll,  és vagy képes a paradigma váltásra és az üzlet stratégiai partnerévé válni, vagy hamarosan nem hívják majd meg őket ahhoz a döntéshozó asztalhoz ahol a vállalati stratégiát meghatározza a vezetőség. Azoknak, akik szeretnének üzleti értéket teremteni és a munkavállalók számára is vonzóbbá tenni a céget, ahol dolgoznak és ennek érdekében hajlandóak a rövidtávú érdeket a hosszútávú célok alá rendelni. Azoknak, akik lépést szeretnének tartani a felforgató technológiákkal a mindennapi munkavégzésük során. Azoknak, akik tudják, hogy a mai jelölthiányos munkaerőpiaci körülmények különösen fontossá teszik, hogy legyen az üzleti döntéshozókkal együtt kialakított HR stratégiája a vállaltnak, mert az komoly versenyelőnyt jelenthet. Képzésünk célja, hogy a résztvevők a nap végére megfelelő muníciót kapjanak egy ilyen HR stratégia kidolgozásához.

Mindenkinek ott a helye ezen az oktatáson, akinek a fentiek megdobogtatják a szívét – vagy legalább felvillanyozza a gondolat, hogy lehet másképp csinálni, és van remény arra, hogy a HR a vezetőség igazi döntéshozó stratégiai partnerévé váljon .