📅 KÖVETKEZŐ IDŐPONT: 2020.05.07-08 
👥MAX. LÉTSZÁM: 10 FŐ
💰 ÁR: 99.000,- +ÁFA/FŐ

  • Szó lesz a rendelkezésre álló adatokról, az eszközről, aminek segítségével, ezeket hatékonyan és gyorsan fel is használhatjuk.
  • Beszélünk mindennapi riportok automatizálásának lehetőségeiről,
  • de az oktatás nagy részében egy konkrét elemzés elkészítésén fogunk dolgozni – egyéni preferenciák szerint -, hogy visszatérve a hétköznapokba legyen egy kézzelfogható elemzés/dashboard, amivel be tudják mutatni az új eszköz, módszer hatékonyságát.
  • Igyekszünk minél több ‘best practice’-t átadni ahhoz, hogy akár az egész cégben, de a számukra fontosnak ítélt területeken bevezethessék az új módszert. Ehhez szükség lesz egy stratégiára, amit a nap végére ki fogunk dolgozni.

A legtöbb HR szakember és vezető tisztában van azzal, hogy ha lenne ideje, akkor milyen területeket venne górcső alá. Általában sejtjük, hogy

  • mi az oka annak, ha a dolgozóink felmondanak,
  • ha a munkáltatói márkánk nem szárnyal a piacon,
  • ha nehezen találunk új kollégákat a betöltendő pozíciókra,
  • ha egy adott ágazat/csoport nem teljesít az elvárásoknak megfelelően.

Arra viszont nagyon ritkán jut időnk, hogy ezeket a megérzéseket alátámasszuk.

A HR az a kivételes terület, ahol az adatok nagy mennyiségben és nagy tisztaságban állnak rendelkezésre. Hiszen, nagyjából nincs olyan, amit ne tartanánk nyilván a legrendezettebb és legátláthatóbb formában, a legtöbb adatunkhoz pedig olyan ID-t rendelünk, ami az összekapcsolásukat szinte egyértelművé teszi. A legtöbb HR szervezet mégis nagyon messze van attól, amit adatvezérelt döntéstámogatásnak hívunk. Miközben az egész üzleti világ tisztában van az előnyökkel – az IBM globális felmérése alapján, ahol 1.700 CEO-t kérdeztek meg, 71%-uk érzi az emberi erőforrás kezelését kulcsfontosságú versenyelőnynek – a Tata Consultancy Services kimutatása alapján a ‘big data’ beruházásoknak mindössze 5%-a köthető a HR területhez.

Az okokkal is tisztában vagyunk. Mégis kinek van ideje hónapokig tanulni egy új rendszert, aminek már a bevezetésére is hónapokat kell szánni, ha pedig esetleg specifikálni és tesztelni is nekünk kell, nem csoda, ha inkább tovább vágjuk a fát azzal a bizonyos életlen baltával, hiszen, ha megállnánk megélezni, a körmünkre égne az egész – és valószínűleg egy ilyen lépést a menedzsment sem támogatna. Márpedig egy a technikai fejlődésben lemaradt és nem alkalmazkodó HR olyan hátráltató tényezője lehet egy vállalat fejlődésének, ami meghatározó az egész cég életében…

Azoknak ajánljuk ezt a képzést, akik tisztában vannak azzal, hogy

  • nézőpontváltásra sőt módszerváltásra van szükség ahhoz, hogy a HR továbbra is a menedzsment stratégiai partnere maradhasson, és segítsen a vállalat számára előnyös döntések meghozásában
  • szeretnének üzleti értéket teremteni és a munkavállalók számára is élhetőbbé tenni a céget, ahol dolgoznak, és ennek érdekében hajlandóak a változás élére állni.Képzésünk célja, hogy a résztvevők a nap végére megfelelő eszközt és tudást kapjanak ehhez.

Bármennyire is egyértelműek az előnyök, nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy valódi változást csak az érintettek bevonásával tudunk elérni, ezért van szükség arra, hogy mélyebbre ássunk a témában. Hiszen amikor egy szervezet adatvezéreltté szeretne válni, annak nagyon sok buktatója lehet – külső és belső egyaránt.

Ezeket elkerülendő beszélni fogunk a bizalomról, a transzparenciáról, a szakértő adatkezelésről, -feldolgozásról, arról, hogy hogyan egészíti ki az emberi döntéshozást egy-egy jól felépített elemzés. Nincs szó arról, hogy a tapasztalatot vagy megérzéseket szeretnénk helyettesíteni a kimutatásainkkal – teljesebb képet fogunk adni ezzel támogatva a vállalat érdekeit.

Mindenkinek ott a helye ezen az oktatáson, akinek a fentiek megdobogtatják a szívét – vagy legalább felvillanyozza a gondolat, hogy lehet másképp csinálni, és van remény arra, hogy érdemi/értelmes munkát végezzünk HR-esként még akkor is, ha jelenleg “riportgyár”-ként tekintenek Ránk.


Kapcsolódó cikkek:

Képzések

HR mérőszámok – a toborzás hatékonysága 2.

HR adatok üzleti nyelven | tréning-bemutató