Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Azt olvastam, hogy nagyon hasznos marketing fogás, ha pontosan tudjuk, hogy mi különböztet meg minket másoktól, és ezt világosan tudjuk kommunikálni.

Remélem, tényleg így van.

Mert néhány az általunk is kedvelt témában nyilatkozó kolléga meghallgatása (és elolvasása) után sikerült elég pontosan megfogalmaznom, hogy mi az, amit igen – mi az, amit máskép – és mi az, amit mi egyáltalán nem csinálunk. Ráadásul le is fogom írni, mert elmondani még nem volt alkalmam.

Nem célom, hogy bárkit meggyőzzek arról, hogy a HR jövőjéről úgy kell gondolkodni, ahogy én és egyáltalán nem gondolom, hogy csak az a lehetséges megoldás és kommunikációs forma, amit mindjárt kifejtek, de egészen friss tapasztalatom az, hogy mi a HRopolynál nagyon másként látjuk ezt a világot, és egészen más előnyöket szeretnénk kovácsolni a változásokból.

Na, de rá is térek akkor a világos megfogalmazásra.

Amiben egyetértek azokkal, akiktől itthon a HR jövőjéről hallottam és olvastam: nagy változások jönnek, amiknek a körvonalai már ma is élesen kirajzolódnak, és a HR-nek adaptálni kell ezeket. Ezen kívül azt sem cáfolom, hogy a HR szervezetek nehéz helyzetben vannak, mert a feléjük támasztott elvárások nincsenek összhangban azzal, ahogyan szakemberként ki tudnának teljesedni.

Amiről viszont másképp gondolkodom – vagy, hogy hű maradjak a bevezetőben említett marketinges fogáshoz: