Fluktuáció, mint üzleti kockázat- vezetői workshop az ITSH-nál

A két napos workshop résztvevőivel áttekintettük a fluktuáció leggyakoribb kiváltó okait, az üzleti hatás kiszámításának módszertanát, a megtartást célzó eszköztárt és akciókat, valamint gyakorolhatták a kritikus üzleti gondolkodást esettanulmány segítségével. Két – túlnyomó többségében csoportvezetőből álló – csapattal dolgozhattunk együtt, mindkét csapat workshopja jó hangulatban és sok nevetéssel fűszerezett munkával telt. Köszönjük, hogy eljöttetek! Kapcsolódó […]

Megtartó-erő 1.  – A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!

Az EmployerBranding nem (csak) azt jelenti, hogy megmutatjuk a piacnak a csillogó oldalunkat. 
Abból indulunk ki, hogy a munkáltatói márka felépítése elsősorban a munkavállalókon múlik, ezért tudnunk kell, hogyan érzik magukat. Ennek
érdekében rá kell lelnünk a számunkra helyes módszerre, hogyan kérdezzük meg tőlük, milyen a munkahelyi közérzetük. A következő lépésben a begyűjtött adatokból információt kell készíteni. A munkáltatói márka építés analitikájáról, a „Megtartó-erő” működtetésének alapjairól szól cikksorozatunk első része.

Mit tehetünk munkatársunk “mérgező” viselkedése ellen?

A Harvard Business Review több ezer csapat vizsgálata során készült kutatása egyértelmű összefüggést talált a teamek sikeressége és a csapaton belüli kapcsolatok minősége között. Az elemzés eredménye arra is rámutat, hogy a csoporton belüli összes kapcsolat hatással van a közös eredményre – nem csak néhány vagy a legtöbb. Az összes.
A vezető feladata világos tehát: semmilyen körülmények között nem tolerálhatja az ilyen viselkedést – a csapat érdekében. De mit tehetünk, ha munkatársként találjuk magunk mellett a romboló hatású kollégát?

HRopoly nyílt képzés – HR BP modellek a gyakorlatban

A legutóbbi HR BP workshopon nagyvállalatok HR szakemberei vettek részt,  a multinacionális és magyar nagyvállalati kör is képviselve volt. A workshop alatt beszéltünk a HR BP feladatairól, a jelenlegi trendekről, mérési lehetőségekről, tettünk javaslatot optimális HR csapat kialakítására,  rendszeres jelentések tartalmára, dashboard -ra, monitorozandó mérőszámokra (KPI) és számoltunk fluktuációs költséget is. Kapcsolódó tartalmak: HR Business […]

HR adatok üzleti nyelven workshop az ITSH-nál

Ismét házhoz ment a HRopoly, legutóbb az IT Services Hungary egyik divíziójának üzlettámogató csapatával dolgoztunk. A kétnapos workshopon átnéztük a jelenleg monitorozott adattartalmakat, a jelentések elkészítésének folyamatát, a vizualizáláshoz  használt eszközöket, és meghatároztunk olyan területeket és adatokat, amelyekkel az üzleti vezetőket lehet segíteni a jövőben prediktív jelentések formájában.

Hogyan ne bukjunk el az adatvezéreltté válás útján?

Gyakran halljuk manapság, hogy egy szervezet analitika (ha így jobban tetszik: adatvezérelt működés) projektbe kezd, analitikus szemléletmódot, adat alapú döntéshozást vezet be. Hányszor halljuk azonban azt, hogy sikeresen zárult egy ilyen projekt? Hogy az eredmények valódi értéket jelentenek az egész vállalat számára?

Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Nem célom, hogy bárkit meggyőzzek arról, hogy a HR jövőjéről úgy kell gondolkodni, ahogy én. Egyáltalán nem gondolom, hogy csak az a lehetséges megoldás / kommunikációs forma, amit mindjárt kifejtek, de egészen friss tapasztalatom az, hogy mi a HRopolynál nagyon másként látjuk ezt a világot, és egészen más előnyöket szeretnénk kovácsolni a változásokból.

Munkavállalói élmény – a hype-on túl, adat alapon

Ahogy sok más területen, itt is igaz, hogy ha nem alkotunk konkrét stratégiát, alakítunk ki meghatározott folyamatlépéseket és vezetjük be a leginnovatívabb technológiákat, valószínűleg nem is járhatunk sikerrel. Ebben a posztban ezekhez gyűjtöttem össze néhány támpontot, alapvetést és gyakorlati tanácsot.

Úton a digitális HR felé

Stratégiai? Digitális? Vagy már csak futunk a trendek után? Néhány éve sokat beszéltünk stratégiai HRről, manapság viszont egyre inkább a digitális HR kulcsszó felé tolódik a hangsúly. Az egyre gyorsuló ütemű fejlődést, fejlesztést ki kell szolgálni, de a HR túl sok területen rendelte már alá magát a sürgős igényeknek.